Instruksen henvender sig til alt klinisk personale på PC Ballerup. Der beskriver:
Blå ilttasker
Der er blå ilttasker på følgende afsnit:
###TABEL_1###
Ilttasken indehold er beskrevet i Bilag til Ilt instruks. Indhold i ilttaske.doc
udover iltflasken i ilttasken har hvert afsnit en ekstra 3 l iltflaske stående.
Af bilag fremgår, hvordan ilt og sug monteres brugsanv.LIVLINE_1-2.pdf
Når Døgnafsnit 10, for Rababilitering og Døve, Døgnafsnit 14 og Døgnafsnit 5 eller de forskellige ambulante enheder skal bruge ilt, ringer de til en af ovenstående afsnit og låner ilttasken. Efter brug retuneres ilttasken straks til afsnittet, hvorfra den er lånt.
Ny iltflaske bestilles hos Serviceafd PC Ballerup på telf ###TELEFON### mandag til fredag mellem 7 - 14.30 i weekend og aften/nat må man låne på andre afsnit.
Når ilttasken er fyldt op plomberes den straks og dato noteres i logbog.
PC Ballerup har en aftale med The Linde Group AGA, hvor i der indgår at ilttaskerne efterses 1 gang om året.
Hvis der er brug for behandling med ilt gennem længere tid kontaktes Service afd på telf ###TELEFON### og en iltflaske på 10 l kan rekvireres.
Kvalitetskontrol og dokumentation
Efter brug skal ilttasken klargøres og plomberes, og dette dokumenteres.
Kvalitetskontrol 1 gang om måneden består i at kontrollere om ilttaskens plombe er brudt. Er plomben brudt, klargøres og plomberes tasken som ovenfor beskrevet. Kontrollen dokumenteres i Logbog for kontrol af ilttaske. Logbog ilttaske PC Ballerup 2014.docx
Dokumentationen opbevares i 2 år.
ILt og sug i bygning 12
###TABEL_2###
Kassens indhold er beskrevet i ILT SUG til bygning ###FOLDER###
Link til foto, der viser hvorledes ilt og sug monteres Ilt & ###FOLDER### udgave 2.pptx
Efter brug af indhold i kassen, er den der afslutter behandlingen ansvarlig for opfyldning af kassen.
Afsnitsledelsen er ansvarlig for at denne procedure er implemeteret på afsnittet samt at personalet kan behandle med ilt.