ID kort/nøgler og garderobeadministration

1. Formål

Sikre at registrering og tildeling/afmelding af nøgler, nøglekort og garderober i Serviceafdelingen udføres ensartet og i overensstemmelse med Hvidovre Hospitals gældende regler for adgangskontrol.

 

2. Omfang

 

3. Ansvar

Afdelingsledelsen

Den enkelte medarbejder

Intern Service

 

4. Tildeling

ID – kort og nøgler samt evt. garderobeskab.

 

5. Afmelding

Afmelding sker på baggrund af registrering i CBAS  og anført slutdato heri. Eksterne medarbejdere afleverer kort og nøgler på Nøglekortkontoret.

 

6. Brydning af garderobeskabslåse

Brydeseddel
- såfremt et garderobeskab ikke er åbnet og tømt ved fratrædelse fra Hvidovre Hospital, sættes en seddel på skabet med information om at skabet vil blive brudt/tømt efter 14 dage.

Brydning af garderobeskab efter fratrædelse.
Når brydeseddel har siddet på skab 2 uger, uden der er sket henvendelse til Information eller Nøglekort, vil 2 personer fra Intern Service bryde låsen og tømme skabet.

Brydning af garderobeskab efter anmodning fra registreret bruger af garderobeskabet.
I nødstilfælde kan medarbejder kontakte vægter (2-5555) for hjælp til at bryde eget garderobeskab, f.eks. ved bortkomst eller indelåsning af garderobeskabsnøgle.
Brugeren skal være til stede og kunne legitimere sig.
Navn og tidspunkt for brydning skal noteres i Vægterbogen.

 

7. Effekter i forbindelse med brydning af garderobeskab

Almindelig effekter og værdigenstande
Samles i en pose med brydningsdato samt navn på ejeren. Effekter og værdigenstande opbevares i 6 måneder.

Medicin
Ved fund af medicin kontaktes Servicechefen som aftaler nærmere forløb med Hospitalsdirektionen.

Effekter tilhørende Hvidovre Hospital
Relevant afdeling kontaktes med henblik på aftale om afhentning.

 

8. Referencer

JCI, kapitel SI.4 Sikkerhed

Infrastruktur, vedligeholdelse, sikkerhed og forsyninger, HH-Plan/Politik

 

9. Bilag

Bilag 1: Nøglekortskema

Link til Nøglekortskema på intranettet