1. Formål
Sikre at registrering og tildeling/afmelding af nøgler, nøglekort og garderober i Serviceafdelingen udføres ensartet og i overensstemmelse med Hvidovre Hospitals gældende regler for adgangskontrol.
2. Omfang
- Nøgler, nøglekort - alle ansatte og samarbejdspartnere på Hvidovre Hospital
- Personale der i henhold til de infektionshygiejniske retningslinjer skal bære uniform, skal foretage omklædning, og får dertil anvist et garderobeskab.
3. Ansvar
Afdelingsledelsen
- Sikre oprettelse i CBAS samt tilføje en slutdato, så snart den kendes, herefter overføres oplysningerne automatisk til Nøglekortkontoret, der derved får besked om ansættelse.
- Udlevering af nøgler.
- Ved orlov, incl. barselsorlov, eller aftrædelse sikrer ledelsen, at garderoben er tømt, samt at nøgler og nøglekort afleveres til Information eller Nøglekort
- Informere Intern Service om alle aftrædelser, forlængelser og orlov ved at angive en aftrædelses-/forlængelses- og orlovsdato I CBAS.
- Udeladelse af navn på ID-kort kan ske efter indstilling fra afdelingsledelsen og efter en konkret vurdering af servicechafen.
Den enkelte medarbejder
- Afhente ID- kort på Nøglekortkontoret.
- Aflåsning af det tildelte garderobeskab med egen hængelås.
- Ved afgang, barsels- og anden orlov – tømning af garderobeskab samt eventuelt aflevering af udleverede nøgler og nøglekort. Det er vigtigt at garderobeskabet tømmes, så andre kan få glæde af det.
Intern Service
- Produktion og tildeling af nøglekort og evt. garderobeskab i serviceetagen (Såfremt der er ledig garderobe/-skab i nærheden af den geografi hvori der arbejdes, tildeles dette. Såfremt dette ikke er tilfældet, tildeles hvor ledig garderobe/-skab er).
- Registrering og tildeling af nøgler.
- Studerende og vikarer får hovedsagligt tildelt garderobe i C1 eller C2.
- Tildeling af adgange i forhold til afdeling og stillingsbetegnelse.
- ID- kort kan om ønsket tilmeldes kantineordningen så det kan bruges som betaling for kantinekøb.
- Afmelding af nøgler, nøglekort samt evt. tildelt garderobeskab i forbindelse med den enkelte medarbejders afgang fra Hvidovre Hospital.
- Brydning af garderobeskabslåse ogregistrering af tomme skabe.
4. Tildeling
ID – kort og nøgler samt evt. garderobeskab.
5. Afmelding
Afmelding sker på baggrund af registrering i CBAS og anført slutdato heri. Eksterne medarbejdere afleverer kort og nøgler på Nøglekortkontoret.
6. Brydning af garderobeskabslåse
Brydeseddel
- såfremt et garderobeskab ikke er åbnet og tømt ved fratrædelse fra Hvidovre Hospital, sættes en seddel på skabet med information om at skabet vil blive brudt/tømt efter 14 dage.
Brydning af garderobeskab efter fratrædelse.
Når brydeseddel har siddet på skab 2 uger, uden der er sket henvendelse til Information eller Nøglekort, vil 2 personer fra Intern Service bryde låsen og tømme skabet.
Brydning af garderobeskab efter anmodning fra registreret bruger af garderobeskabet.
I nødstilfælde kan medarbejder kontakte vægter (2-5555) for hjælp til at bryde eget garderobeskab, f.eks. ved bortkomst eller indelåsning af garderobeskabsnøgle.
Brugeren skal være til stede og kunne legitimere sig.
Navn og tidspunkt for brydning skal noteres i Vægterbogen.
7. Effekter i forbindelse med brydning af garderobeskab
Almindelig effekter og værdigenstande
Samles i en pose med brydningsdato samt navn på ejeren. Effekter og værdigenstande opbevares i 6 måneder.
Medicin
Ved fund af medicin kontaktes Servicechefen som aftaler nærmere forløb med Hospitalsdirektionen.
Effekter tilhørende Hvidovre Hospital
Relevant afdeling kontaktes med henblik på aftale om afhentning.
8. Referencer
JCI, kapitel SI.4 Sikkerhed
Infrastruktur, vedligeholdelse, sikkerhed og forsyninger, HH-Plan/Politik
9. Bilag
Bilag 1: Nøglekortskema
Link til Nøglekortskema på intranettet