Formålet er, at medarbejderen får feedback på sin udvikling og mulighed for udvikling i opgaveløsningen samt at sikre, at der afholdes systematiske statussamtaler med alle medarbejdere ved Akuttelefonen 1813. Endvidere at der sikres høj faglig standard i samtalerne til gavn for såvel borgere som medarbejdere.
Samtalen er mellem medarbejderen og den nærmeste leder.
Ledere og sundhedsfaglige visitatorer ved Akuttelefonen 1813.
SFV: Sundhedsfaglig visitator (sygeplejerske)
Nærmeste leder er på medlyt sammen med medarbejderen, enten ved direkte medlyt eller via tidligere samtaler fra voicelog, hvor skema for statussamtale (bilag 1) udfyldes med medarbejderen.
Samtalen munder ud i en status på kompetencer, en konklusion, en handleplan (bilag 2) for den næste periode, og dato for næste statussamtale.
Statussamtalens indhold er en konkret opfølgning på den enkelte medarbejder og inkluderer:
Samtaler afholdes for fastansatte sundhedsfaglige visitatorer efter følgende plan: Det første ansættelsesår afholdes 4 statussamtaler, og derefter en gang om året, eller efter behov.
Nærmeste leder har ansvar for, at statussamtalerne planlægges, afholdes og dokumenteres.
Ingen.
Bilag 1: Kopi af Bilag 1 Skema til statussamtale for SFV 1813.pdf
Bilag 2: Dokumentation af statussamtale.pdf