Statussamtaler med sundhedsfaglige visitatorer ved Akuttelefonen 1813

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

Formålet er, at medarbejderen får feedback på sin udvikling og mulighed for udvikling i opgaveløsningen samt at sikre, at der afholdes systematiske statussamtaler med alle medarbejdere ved Akuttelefonen 1813. Endvidere at der sikres høj faglig standard i samtalerne til gavn for såvel borgere som medarbejdere.

Samtalen er mellem medarbejderen og den nærmeste leder.

Tilbage til top


Målgrupper og anvendelsesområde

Ledere og sundhedsfaglige visitatorer ved Akuttelefonen 1813.

Tilbage til top


Definitioner

SFV: Sundhedsfaglig visitator (sygeplejerske)

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Nærmeste leder er på medlyt sammen med medarbejderen, enten ved direkte medlyt eller via tidligere samtaler fra voicelog, hvor skema for statussamtale (bilag 1) udfyldes med medarbejderen.

Samtalen munder ud i en status på kompetencer, en konklusion, en handleplan (bilag 2) for den næste periode, og dato for næste statussamtale.

Indhold

Statussamtalens indhold er en konkret opfølgning på den enkelte medarbejder og inkluderer:

Hyppighed

Samtaler afholdes for fastansatte sundhedsfaglige visitatorer efter følgende plan: Det første ansættelsesår afholdes 4 statussamtaler, og derefter en gang om året, eller efter behov.

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Nærmeste leder har ansvar for, at statussamtalerne planlægges, afholdes og dokumenteres.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Ingen.

Tilbage til top


Bilag

Bilag 1: Kopi af Bilag 1 Skema til statussamtale for SFV 1813.pdf

Bilag 2: Dokumentation af statussamtale.pdf

Tilbage til top